Valóban társadalmi szintű bizalmi válságot okozott a COVID-19 járvány?

 

A koronavírus-járvány és az annak következtében kialakult gazdasági válság nyomán világszerte jelentősen megrendült az intézményekbe és kormányzati döntéshozókba vetett bizalom. Meglepő módon az emberek most sokkal inkább a saját munkaadójuk által közölt információban bíznak – legalábbis ez derült ki a 28 országban több mint 33 ezer ember megkérdezésével végzett Edelman Trust Barometer kutatás legfrissebb eredményeiből. E felmérés apropóján kérdeztük Szabó Ibolyát, a Dreher Sörgyárak Zrt. Vállalati kapcsolatok vezetőjét, Szinai Ádámot, a CIB Bank PR és marketingkommunikációs vezetőjét, Pál Zsombort, a Kreatív főszerkesztőjét arról, hogy

  • kire hallgatunk ma Magyarországon, ki a hiteles kommunikátor – az állam és az intézmények helyett a vállalatoknak és szakembereknek hiszünk?
  • A COVID egy éve hogyan változtatta meg a hírfogyasztási szokásainkat, ki és mi hitelesíti számunkra a híreket?
  • Mit lehet várni a vállalatoktól külső és belső kommunikációban a jelenlegi helyzetben?
  • A vállalatvezetőknek fel kell-e vállalniuk társadalmi ügyek képviseletét?
  • Mi lehet a kiút ebből a globális bizalmi válságból?