Valóban bizalmi válságot okoz a COVID-19 járvány?

 

A koronavírus-járvány és a következtében kialakult gazdasági válság nyomán világszerte jelentősen megrendült az intézményekbe és kormányzati döntéshozókba vetett bizalom. Meglepő módon az emberek most sokkal inkább bíznak a saját munkaadójuk által közölt információban – legalábbis ez derült ki a 28 országban több mint 33 ezer ember megkérdezésével végzett Edelman Trust Barometer kutatás legfrissebb eredményeiből.

E felmérés apropóján kérdeztük Szabó Ibolyát, a Dreher Sörgyárak Zrt. Vállalati kapcsolatok vezetőjét, Szinai Ádámot, a CIB Bank PR és marketingkommunikációs vezetőjét és Pál Zsombort, a Kreatív főszerkesztőjét arról, hogy

  •  a pandémia hogyan változtatta meg a hírfogyasztási szokásainkat, ki és mi hitelesíti számunkra a híreket?
  • Kire hallgatunk? Magyarországon ki ma a hiteles kommunikátor – az állam és az intézmények helyett valóban a vállalatoknak és szakembereknek hiszünk?
  • Mi várható a vállalatoktól külső és belső kommunikációban a jelenlegi helyzetben?
  • Fel kell-e vállalnia a vállalatvezetőknek társadalmi ügyek képviseletét?
  • Mi lehet a kiút ebből a globális bizalmi válságból?